Läkarbesök & städning

Igår var det läkarbesök för LillaC. Shit vad nervös jag har varit. Inte för att det har varit ngt fel tidigare, men man vet ju aldrig. Dessutom har vi fått höra vid andra undersökningar att " vi måste nog kolla igen" eller " Jag måste nog hämta en annan läkare som oxå kan kolla". Fy satan, dom orden vill man aldrig höra. Men allt har alltid varit bra till slut och det var det igår med. Fast jag höll på o få en hjärtattack även då. Läkaren lyssnade på hjärtat och höll på hur länge som helst. Trodde aaldrig hon skulle bli färdig. Men det berodde bara på att LillaC "pratade" så mkt att hon hade svårt att höra. *ler*
Men rädd blev jag!
 För när läkare blir tysta och tar lång tid på sig, så är alltid ngt som inte är bra...

Meen, läkaren avslutade iaf med att "det är en perfekt bebis"   *stolt*


Även städningen har gått bra :-)

Igår blev vardagsrummet klart. Vi tar ett rum i taget, för det tar sån lång tid, och så är det så j**la tråkigt. Gardinerna är nytvättade och strukna. Jag som aldrig stryker ngt. Jag är verkligen sämst på det och  naturligtvis blev det inte bra, men det blev bättre. Väldigt mkt bättre tom! Och nu finns banne mig inte en enda dammråtta kvar ngnstans, och det känns såå skönt. Men jag känner mig allt lite sliten faktiskt. Inflammationen i ryggen sen graviditeten är fortf inte helt bra, och det känns. (men det blir lite bättre hela tiden så jag skall väl inte klaga).
Hade tänkt ta sovrummet idag, iaf LillaC`s saker o kläder. Och sängen - hon bajsade ner lakan och täcke i morse, och jag upptäckte att sängkläderna som var rena, passade inte. Täcket var för stort för påslakanet. Kudden passade iofs, men det hjälper ju inte så mkt. *suckar*

Får lura ut ngn lösning på det.


Återkommer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0