Jävla allergi

Jag färgade håret i fredags - i lördags började det klia.

För ca två år sen fick jag en kraftig allergichock efter jag färgat håret svart. Jag har då färgat/blekt håret i måånga år, i alla möjliga färger, flera gånger i månaden. har aldrig kliat eller ngt annat.
Plötsligt fick jag då allergi. och det ordentligt oxå..
(Hela ansiktet svullnade upp och hela hårbotten/öronen/nacken blev full med kliande vätskande sår som inte försvann på läänge)

 Läkarna trodde att det var ammoniak jag var allergisk mot och jag färgade inte håret på ett tag.
Men det blev ju snabbt fult och såg konstigt ut . Utväxt..
Så i jan/feb testade jag att färga igen. Ljust den här gången, bara halva håret och det gick bra.
Sen tog jag i rött, fortf bara halva håret, det gick oxå bra.
 Så fick jag se att det fanns svart hårfärg utan ammoniak. Köpte den, slängde i och allergin kom tillbax. Helvete!!
Dock inte så farligt som sist med tanke på att det bara är färg i halva håret, men illa nog. Svullen som fan och vätskande, kliande sår i hårbotten. Gaahhh..
Jag trodde stenhårt på att det skulle funka med färg utan ammoniak. Eller.. jag hoppades.. men jag trodde faktiskt att det skulle gå bra.

I söndags var jag på sjukhuset och fick en massa tabletter då jag började svullna upp i ansiktet.
Igår var pannan svullen, idag är ena ögat svullet. Eller lite längre ner i pannan så att det lixom "hänger" över ögat.
Ser sådär (ut).^^
Men det kryper väl neråt för att försvinna till slut hoppas jag.
Och håret.. Det tänker jag inte ens på just nu det får jag ta sen när (om?) svullnaden försvinner.
För jag vet att det kommer ta tid!

Satan!!

Kommentarer
Postat av: Hondjur

Åh, vacker då! Det är verkligen röta det där :s Men det går ju över.. även fast det är drygt som fan :S

2009-05-19 @ 13:10:56
URL: http://sagoelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0