Lite om helgen



Fredag: M var ledig från skolan och vi var bara hemma och tog det lugnt.
M var lite småsnuvig och klagade på att hon hade ont i örat. Hon har haft flera öroninflammationer, men får även lite ont i örat vid förkylning utan att det är något. Är det öroninflammation så måste vi till läkaren så fort som möjligt (för penicillin), men det är inte helt lätt att veta vad som är vad. Det onda försvann dock när hon fick frågan om att sova hos mormor & morfar, så det var kanske inte så farligt ändå.^^
Och ja, hon är en liten dramaqueen ibland..!

Sen körde P upp barnen till mormor, jag stannade hemma med tvätt o städning, och sen blev det alkohol för oss. När tvätten var klar och golven skurade gick vi hem till O, drack mer öl och bara slappade. Mys!

Lördag: Gjorde så lite som möjligt. (man får ju passa på)
 Hämtade barnen, åkte iväg och åt och shoppade lite. Barnen hade haft det hur bra som helst. Lekt ute och inne, matat kanin, lekt med kattungen och hunden. M och mormor hade bakat oxå. Äpplekaka och muffins.





Söndag: M behöver egentid med mamma och den här gången skulle det sminkas. Jag skulle alltså bli sminkad. Pastellfärger och glitter..
Men visst, det kunde ha varit värre.. tror jag.

(och här tänkte jag lägga in en bild, men jag ångrade mig..)

Sen blev det ps spel och guitarhero (stavning?) före det var dags att lämna henne hos L.

Efter lämning av M åkte vi förbi LillaC`s farmor och pratade lite.
När LillaC hade lagt sig blev det parkpizza och film för oss.
Komissarien och havet. Alltså, det är så mycket fel med dom filmerna så jag vet inte ens var jag skall börja. Så jag skiter i det!
Man får nog se det som humor helt enkelt.^^


Kommentarer
Postat av: Hondjur

Feeeeeeeeeeegis!! ^^ -puss-

2009-09-29 @ 21:59:38
URL: http://sagoelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0